domingo, 22 de noviembre de 2015

LA HISTÒRIA DE LES TECNOLOGIES EN L'EDUCACIÓ

Tecnologia.
 1. Conjunt de teories i de tècniques que permeten l’aprofitament pràctic del coneixement científic.
2. Tractat de la terminología técnica.
3.Llenguatje propi d’una ciència o d’un art.
4. Conjunt dels instruments i procediments industrials d’un determinat sector o producte.
(traducció del diccionari de la Real Academia de la Lengua)

Des de l’Antiguitat s’ha emprat la tecnologia aplicada a l’educació, com s’esmenta a la primera accepció de la seua definició, per a arribar al coneixement científic mitjançant la pràctica.

A l’Antiga Grècia Pitàgores ensenyava els seus alumnes les seues teories, a la Xina s’inventà el paper on posteriorment s’escriurien i transcriurien tota classe d’hipòtesi i teories, primerament a mà i després amb l’imprenta inventada per Gutenberg.

A les escoles i instituts de tot arreu s’ha anat innovant a mesura que anava millorant-se la qüestió tecnològica. Primer van arribar les pissarres i el guix que ajudaven (i continuen ajudant) els mestres a donar les seues explicacions. Després aparegueren les meravelloses diapositives amb el soroll característic  de la seua bombeta. I finalment l’era dels ordinadors i l’internet ha permés disposar a les aules projectors d’allò més avançats i ordinadors equipats amb tot tipus de programes per a l’ensenyament dels alumnes.

És hora d’arribar més enllà i aconseguir a través de la xarxa que els alumnes puguen organitzar el seu temps lliure per jugar i també per continuar amb el seu aprenentatge. Simplement hem d’apropar-los les eines.

Ací vos deixe un video molt simpàtic on es pot veure com s’ha desenvolupat la tecnologia al llarg del temps a les aules. Disfruteu!



No hay comentarios:

Publicar un comentario