Tecnologia.
1. Conjunt de teories i de tècniques que
permeten l’aprofitament pràctic del coneixement científic.
2. Tractat de
la terminología técnica.
3.Llenguatje
propi d’una ciència o d’un art.
4. Conjunt
dels instruments i procediments industrials d’un determinat sector o producte.
(traducció del
diccionari de la Real Academia de la Lengua)
Des de l’Antiguitat s’ha emprat
la tecnologia aplicada a l’educació, com s’esmenta a la primera accepció de la
seua definició, per a arribar al coneixement científic mitjançant la pràctica.
A l’Antiga Grècia Pitàgores
ensenyava els seus alumnes les seues teories, a la Xina s’inventà el paper on
posteriorment s’escriurien i transcriurien tota classe d’hipòtesi i teories,
primerament a mà i després amb l’imprenta inventada per Gutenberg.
A les escoles i instituts de tot
arreu s’ha anat innovant a mesura que anava millorant-se la qüestió
tecnològica. Primer van arribar les pissarres i el guix que ajudaven (i
continuen ajudant) els mestres a donar les seues explicacions. Després
aparegueren les meravelloses diapositives amb el soroll característic de la seua bombeta. I finalment l’era dels
ordinadors i l’internet ha permés disposar a les aules projectors d’allò més
avançats i ordinadors equipats amb tot tipus de programes per a l’ensenyament
dels alumnes.
És hora d’arribar més enllà i
aconseguir a través de la xarxa que els alumnes puguen organitzar el seu temps
lliure per jugar i també per continuar amb el seu aprenentatge. Simplement hem
d’apropar-los les eines.
Ací vos deixe un video molt
simpàtic on es pot veure com s’ha desenvolupat la tecnologia al llarg del temps
a les aules. Disfruteu!
No hay comentarios:
Publicar un comentario