El segle XXI es caracteritza fonamentalment
per l'avançament desmesurat de les noves tecnologies i per la manca de
solucions eficaces per a resoldre els problemes de desigualtats socials i
mediambientals en el món.
D' una banda el docent hauria
d'adaptar-se a aquestes situacions noves que la societat demana. De l'altra
banda hem de considerar també els contextos socioculturals i familiars dels
alumnes, moltes vegades complicats.
Sóc professora de tecnologies, funcionària definitiva des de l'any 2000.
A poc a poc, he millorat la meua formació tecnològica, altrament no haguera
pogut adaptar-me al ritme frenètic de canvis en els continguts de la meua
matèria. Amb el temps m'he tornat flexible: això vol dir que he aprés a no
perdre els nervis i comprendre una mica a l 'alumne. Al voltant de les noves
tecnologies he de dir que l'addicció dels xics i xiques a aparells variats (
consoles, mòbils, ordinadors....) em fa por. Alumnes dormint a les primeres
hores, és a dir, classes buides, perquè passen “wassapeant” fins les 3 o les 5 de la matinada i altres
situacions paregudes m'obliguen a fer una reflexió final:
-les tecnologies poden curar o
matar , reunir o separar persones , ajudar o perjudicar... finalment, l'elecció
és nostra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario